- Audi anuntă cel mai bun trimestru din istoria sa: +18,4% la vânzări
Audi si-a dovedit competitivitatea cu cele mai bune rezultate pentru un prim trimestru al anului din întreaga istorie a companiei. Cu 312.600 vehicule livrate în primele trei luni (2010: 264.017), Audi a vândut cu 18,4% mai multe masini decât anul trecut.
În primul trimestru din 2011, Grupul Audi si-a mărit veniturile cu 27,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 10,5 miliarde de euro (2010: 8,2 mld. euro).
Gratie îmbunătătirii mixului de modele si continuării optimizării proceselor si a costurilor, compania germană si-a dublat profitul operational la 1,11 miliarde de euro (2010: 478 milioane de euro).
„Aceste câstiguri arată că strategia noastră de crestere calitativă functionează”, a spus Axel Strotbek, director în consiliul de management pentru Finante si Organizatie la Audi AG.
Performantele înregistrate în primul trimestru al anului 2011 pot fi atribuite, printre altele, modelelor noi lansate în 2010. Vârful gamei, Audi A8, Audi A7 Sportback si Audi A1 au avut o mare contributie la declararea anului 2010 ca cel mai bun în materie de vânzări, iar cererea pentru aceste modele s-a păstrat înaltă si pe primul trimestru din 2011.
Audi îsi îmbunătăteste gama de produse si în acest an. Noul Audi A6 a ajuns la dealeri pe 1 aprilie. Audi A6 Avant va fi disponibil din a doua jumătate a anului 2011, iar noul Audi Q3 va fi vândut din iunie.
- Audi A3 e-tron, prototip electric cu autonomie de 140 km
Audi A3 e-tron nu se deosebeste în exterior prin nimic fată de o versiune de serie A3 însă la interior se remarcă panoul de instrumente revizuit, tapiteria din piele/alcantara, parbrizul încălzit si un sistem de climatizare optimizat.
Sub capotă, prototipul Audi A3 e-tron are un motor electric de 60 kW/82 CP si 270 Nm, cu functie de overboost ce măreste puterea la 100 kW/136 CP. Acesta este pus în miscare de un pachet de 30 baterii Li-Ion de 26,5 kWh, răcit cu lichid, amplasat în tunelul central si sub portbagaj (mai rămâne un spatiu liber de 265 litri pentru bagaje). Această configuratie oferă vehiculului o acceleratie de la 0-100 km/h în 11,2 secunde si o viteză maximă limitată la 145 km/h.
Autonomia este de aproximativ 140 km cu o singură încărcare a bateriei. Aceasta poate fi reîncărcată de la o priză normală de 230V în aproximativ 9 ore sau de la una industrială (400V) în patru ore.
- Audi a construit 5.000.000 de unităti A4
Astăzi, uzina Audi din Ingolstadt a produs modelul Audi A4 cu numărul 5 milioane - un A4 2.0 TFSI quattro Misano Red. Această împlinire este cea mai recentă dovadă a povestii de succes ce a început în 1994 când a fost lansat prima oară Audi A4.
„Este o mare împlinire în istoria Audi”, a declarat Frank Dreves, director de productie la Audi AG. „Toate versiunile de A4 sunt eficiente, elegante si se bucură de un succes remarcabil în clasa lor. Echipa noastră foarte motivată si sistemul nostru de productie eficient va păstra acest model pe traseul său pentru a continua succesul si pe viitor”.
Audi a început productia modelului A4 la uzina din Igolstadt în 1994, iar din 2007 este construit si la Neckarsulm ca parte a procesului de rotire a productiei. Astăzi, A4 Sedan, A4 Avant, A4 allroad quattro, S4 Sedan si S4 Avant sunt construite în Ingolstadt, iar A4 Sedan este fabricat si la Neckarsulm.
Audi A4 a obtinut numeroase premii, clientii si jurnalistii votându-l în topul listei. Cititorii revistei germane Auto Motor und Sport au fost convinsi: în ianuarie ei au ales A4 ca „cea mai bună masină de talie mijlocie” pentru al patrulea an la rând. Audi A4 a reusit un scor impresionant si pe piata second hand din Germania, clasându-se în topul masinilor ce-si păstrează cel mai bine valoarea.